Bankowość mobilna w nowej odsłonie

Nowoczesna bankowość mobilna zawitała do Alior Banku. Nowy interfejs Aliora pojawił się w 2017 roku. Na początku testowali go wybrańcy, reszta klientów, w tym ja czekała na swoją kolej. Zmiany zapowiadane przez bank wróżyły, że będzie to przełom niczym w ikonie bankowości mobilnej.

Technologia RWD, miała dać szczęście wszystkim użytkownikiem niezależnie od urządzenia które jest najbliżej sercu klienta banku. Nowe sposoby płatność, możliwość skanowania i automatycznego opłacania faktur miały zmienić życie przeciętnego użytkownika Alior banku. Zapowiadała się rewolucja, ale cóż…

Z mojego punktu widzenia nic się nie zmieniło a może jest nawet gorzej. Nowy interfejs ma tak ograniczone funkcjonalności, że zastanawiam się po co on w ogóle jest.  Ale zanim zaczniemy używać nowego responsywnego interfejsu musimy:

  1. Wpisać adres banku: aliorbank.pl 
  2. Kliknąć w ikonkę logowania, która otwiera nową stronę: Zaloguj się do bankowości internetowej.
  3. Po kliknięciu w przycisk otwiera się następna strona gdzie podajemy identyfikator klienta,
  4. Klikamy dalej, wpisujemy hasło
  5. Klikamy zaloguj i jesteśmy w banku.

Wiadomo bezpieczeństwo, ale jest jeszcze coś takiego jak user experience, które jest bezcenne. Tak czy inaczej nowa bankowość mobilna nie daje zbyt dużo możliwości: przelew, historia i przeglądanie oferty… wow!

Bankowość mobilna Alior Bank

Bank realizuje nową strategię, może to pierwszy krok, na pewno nie milowy! Czekam co dalej. Tymczasem instaluję aplikacja na mojego iPhona. Pierwszy ekran już wyżej wspominane funkcjonalności:

  • logowanie paluchem
  • blokada karty – szok! w 21 wieku ?
  • skanowanie faktur, nigdy nie zrozumiem na co to komu w dzisiejszych czasach,
  • kod BLIK – jak kto lubi to ma.

Co fajne można Otworzyć sobie konto z aplikacji. Tak to duży plus dla bankowości mobilnej Alior Banku.

Aktywuje aplikację poprzez wpisanie:

  1. Nr PESEL – dobrze że pamiętam, bo juz bym olał sprawę
  2. Nazwisko Panieńskie matki
  3. Dostaję sms z kodem aktywacyjnym na telefon
  4. Podaję PIN, weryfikuję go,
  5. zezwalam na powiadomienia i już jestem 🙂

Znowu to samo, nuda. Jest 21 wiek a w aplikacji mobilnej Alior banku nie mogę zarządzać moimi finansami. Wychodzę…

Podsumowanie:

Responsywność: 5/5

Użyteczność: 1/5

Bankowość mobilna: 2/5

Szybkość działania: 4/5

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *